Keburukan Teknologi Yang Mengundang Masalah Komunikasi

Memang tak dapat nak dinafikan , zaman hari ini semakin maju , semakin canggih dan semakin pesat dengan pembangunan seiring dengan peredaran masa yang pantas berlalu .

ya ! memang benar semuanya maju terutama sekali dari bahagian teknologi yang merangkumi 
gadjet/laman sosial/capaian dan sebagainya .



TAPI sedarkah kita yang mana semakin maju dan canggih teknologi yang kita miliki hari ini telah mengubah kita menjadi seseorang yang lebh Pasif di alam nyata tetapi aktif di alam maya .

Nampak macam tak percaya tapi itulah hakikatnya . berikut merupakan  keburukan teknologi yang mengundang masalah komunikasi kepada masyarakat sejagat :

 Masalah Berkomunikasi 
- anda setuju ? yess masalh komunikasi menjadi masalah paling kritikal yang kita alami hari ini termasuk aku sendiri . aku mengaku benda ni terjadi dan berusaha untuk mengelakkan dari terus membarah sehingga mampu menghancurkan komuniti kawan .

kenapa aku cakap macam tu ? sebabnya jika anda perhatikan diri anda /orang sekeliling , mereka lebih gemar bertexting berbanding bercakap secara dua hala , live .... masalah oh masalah .. duduk semeja tapi semua duk pegang gadjet masing-masing sampai lupa tujuan untuk berjumpa , untuk bersembang .

Benda ni sedikit sebanyak mengundang kepada permasalah untuk berkomunikasi . Dalam internet , laju jer , tapi bila bersemuka , senyap seribu bahasa . 




2 Responses to "Keburukan Teknologi Yang Mengundang Masalah Komunikasi"

  1. Saya tertarik dengan artikel yang ada di website anda mengenai " Keburukan Teknologi Yang Mengundang Masalah Komunikasi " . Saya juga mempunyai E-book mengenai Komunikasi di E-book Komunikasi

    ReplyDelete