Apa Niche Blog Aku ?

Niche blog merupakan sesuatu yang amat penting bagi setiap blogger sebabnya niche ni menggambarkan apa yang akan diceritakan dalam blog tersebut .

yup ! itu permasalahan yang sedang aku alami . masalah Niche blog aku yang aku rasakan bersepah-sepah dan tidak ada pengkhususan langsung .

So apa yang perlu aku lakukan ?
reset balik or buat blog baru or apa ?

itu yang perlu aku buat sekarang tapi better aku minta pandangan serta nasihat yang lebih berpengalaman kerana aku perlukan guide dan bukannya main sambar semua benda .



orang buat tips seo , aku nak . buat duit dengan blog . aku nak . last-last content dalam blog ni bercampur macam-macam berita .. hahaha paling tak tahan ada pasal isu semasa dan politik Malaysia .

bantu aku , bro !

Hope pada otai-otai dunia blogging yang mana terbaca coretan aku ni dapat bagi aku pandangan dan jalan dari mana sepatutnya aku bermula .. sebabnya aku ingin perbaiki cara dan mutu blog yang aku handle nie

14 Responses to "Apa Niche Blog Aku ?"

  1. Kalau blog ni blog personal aku rasa, tak kisah ia bercampur2. Jika nak buat blog niche boleh buat satu lagi blog. Semoga berjaya bro..

    ReplyDelete
    Replies
    1. thnks bro .. insyallah lama2 nanti jumpa la kot niche yg sesuai

      Delete
  2. mama pun takde niche.. hihi

    singgah sini
    www.mamaniza.com

    ReplyDelete
  3. Saya pun kadang lari jugak niche, tapi apa yang saya buat saya listkan apa yang saya suka tulis kemudian pilih dalam 2,3 aspek je untuk kembangkan kat blog..niche ni bantu kita fokus sebenarnya, so fokus to your strength and passion..

    saya ni bukan otai pun haha..

    ReplyDelete
  4. Aku pun tak tau nak bg cadangan macam mana, tapi kalo bro lebih suka dengan personal, boleh je nak letak apa janji bro pagi pandangan terhadap sesuatu topik macam isu semasa atau perihal politik dan sebagainya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya minat pada cara buat duit dengan blog ... tapi huhu cabaran kuat tu

      Delete
  5. blog personal memang macam tu bos...cecampur...

    buat macam titan...

    banyak interest...buat banyak blog....

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuu .. betul jugak kan tapi kwn takut tak terbela blog2 selebihnya tu

      Delete
  6. tulis je apa ko suka. lambat laun nanti..ko jumpa niche yang ko nak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. okang bro titan .. insyallah akan terus menulis sehingga dapat pengkhususan tu

      Delete
  7. Mula-mula aku pun macam kau gak bro...main belasah je apa yg terlintas, aku tulis kat blog. berterabur tunggang-langgang blog aku...akhirnya aku dah jumpa...lps ni aku komen guna blog satu lagi..niche yg lebih spesifik..

    ReplyDelete
  8. akhirnya ...inilah blog aku yang terbaru...niche sukan...sbb aku mmg minat dgn sukan...football addict masa muda2 dulu..dah dkt 4 series ni slow la sikit...tapi sukan masih lagi minat aku..so aku decide utk buat blog baru dgn niche sukan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila semakin lama kita menulis , semakin kita kenal kemana hala tuju kita kan .. betul bro titan bagitau tu

      Delete
  9. Salam bro. Saya lebihkan pada post-post agama je setakat ni. Sekadar nak sharing ilmu. Part lawak tu ada la sikit-sikit.

    Backlink boleh bro?

    http://serbaalah.blogspot.com/

    ReplyDelete