Tips Menulis Untuk Menarik Minat Pembaca

Kenapa aku tulis tak ramai yang like ? kenapa aku tulis tapi tak ade komen ? dan kenapa aku tulis tak pernah berhasil pun jualan affiliates ? Segala persoalan tu sebenarnya ada jawapan yang tersedia cuma kita sahaja yang tak amalkan lagi . 
Tips Menulis Untuk Menarik Minat Pembaca

Baiklah , kenapa aku cakap begitu ? untuk pengetahuan anda , setiap daripada kita ini mempunyai gaya penulisan serta penyampaian yang berbeza , sesetengah mungkin formal , tidak formal , humor , serius dan sebagainya dan ini lah yang membezakan keputusan yang dapat dilihat sepertimana persoalan di awal artikel ini tadi .

Penyampaian yang berbeza ini merupakan satu kelebihan dan ianya turut boleh menyumbang kepada kegagalan anda dalam menulis . Sesetengah penulis mampu menghasilkan ayat-ayat yang menarik .

Hanya dengan menggunakan simple words dan ayat yang ringkas tapi sudah mampu membuat si penulis mencipta minat kepada pembaca untuk kekal bersamanya .

Bagaimana ingin hasilkan penulisan yang menarik minat pembaca ?

Bagi menghasilkan penulisan yang mempunyai tarikan buat pengguna , anda perlulah memperbetulkan sedikit sebanyak gaya penulisan anda agar ianya lebih mesra dan tidak memaksa.


  • Membina struktur ayat yang ringkas tetapi mampu menyampaikan apa yang ingin disampaikan
  • Penggunakan kosa kata mudah untuk difahami
  • Setiap isi kandungan , anda perlu membuat penerangan secara terperinci dan mendalam
  • Berfikir anda sebagai pembaca bukan sebagai penulis 

kalau nak lebih menguasai cara menulis dengan betul , rasanya korang perlu dapatkan ebook Rahsia penulis ni , sebab dari apa yang aku peroleh dari buku ni , dia akan memberikan contoh serta tips bagaimana untuk menghasilkan killer sentence agar pembaca tertarik dengan isu yang kita perkatakan .

Ianya mudah untuk dipraktikan dan hasilnya cepat . Kalau tak percaya , cubalah sebab aku praktikan apa tips dan panduan yang terdapat di dalam ebook Rahsia penulis tu , dan hasilnya positif  , sejak akhir-akhir ini , banyak penulisan aku lebih bersifat mesra pembaca dan mampu membuat pembaca tertarik dengan mengamalkan apa yang diajar .

Korang boleh dapatkan ebook tu kat sini untuk ubah gaya penulisan agar lebih berpengaruh : Rahsia penulis

3 Responses to "Tips Menulis Untuk Menarik Minat Pembaca"

  1. saya masih mempelajari teknik menulis dengan lebih baik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyallah dah sampai level seterusnya , anda boleh buat mcm2 dengan penulisan yang berkualiti

      Delete
  2. Masih juga belajar dan banyak buku sudah saya beli untuk jadi penulis yang bagus.. anyway saya nak jemput tuan singgah blog saya http://www.kacamataview.com/

    ReplyDelete