Dapat Pagerank 2 Untuk Artikel Diet Atkins

Artikel Tips Untuk Kurus Dengan Diet Atkins ni memang betul-betul telah beri satu kejutan buat saya , almaklumlah blogger baru apabila saya dapat tahu bahawa artikel ini telah memperoleh google pagerank 2  dalam masa 1 minggu . Terkejut dibuatnya .

Tapi yang jadi masalahnya adalah , kenapa dapat pagerank 2 dekat artikel Diet Atkins tu je ? sedangkan dekat root domain , blog ini masih lagi berada di tahap pagerank 0 . Nak tau kenapa boleh jadi begitu ?

Jawapannya kerana PR terbahagi kepada 2 iaitu Root PR= domain kita dan yang kedua adalah artikel PR = hasil penulisan sesebuah artikel .


kalau anda tak faham apa itu pr . boleh baca dulu dekat artikel ni : Apa itu Pagerank ?


google pagerank

Macam mana boleh dapat pagerank 2 untuk satu artikel sahaja ?

Persoalan ini sama juga terpacul dari saya ,'macam mana aku boleh dapat pagerank 2 untuk Diet Atkins ?

lalu saya pun tanpa segan silu , merujuk pada abang SEO kita iaitu saudara , KhairulAsrol . Then dia bagitau lah kenapa , bagaimana dan mengapa saya boleh dapat PR 2 tu .

Hasil perbualan aku dengan khairulasrol , berikut adalah konklusi ataupun kesimpulan yang dapat dibuat :

  • Content berkualiti/bagus
  • Mempunyai Backlink berkualiti pada artikel tersebut
  • Jadikan blog mesra SEO
Jadi apabila mempunyai ciri-ciri diatas , berkemungkinan artikel anda akan memperoleh PR sendiri .

Nasihat saya , keep blogging , write with passion , sebab pembaca lebih mudah tertarik dengan penyampaian yang ikhlas dan bersungguh-sungguh insyallah akan ada pulangan tersendiri untuk anda .

4 Responses to "Dapat Pagerank 2 Untuk Artikel Diet Atkins"

  1. Baru berjinak-jinak dengn blogging sekarang ni. Dah banyak baca pasal teknik2 seo, pr semue. Still blur2 lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. slow2 bro . . kalau nak , kawan boleh sediakan artikel2 how to manage blog from beginner

      Delete
  2. Ha, bagus2. That would be great!

    ReplyDelete