Apa Maksud Ale Uto ?

Sejak kebelakangan ni , penggunaan bahasa singkatan semakin menjadi-jadi dan pada aku certain penggunaannya tidak sesuai dengan tempat dan lebih memalukan tak tahu maksud apa yang disebutnya .

Ale Uto ! dah terlalu viral untuk aku ulas pasal penggunaan kata ni . anak-anak muda inginkan kelainan lalu mencipta singkatan bahasa pasar yang mana sesetengah kawasan dan masyarakat tidak mengerti maksud sebenar perkataan yang diungkapkan tersebut . Mungkin korang yang menyebut lebih kepada lawak jenaka sebab anda tahu penggunaannya dan maksud tapi apa pula jika yang ungkapkan itu seorang perempuan dan tak tahu maksud perkataan tersebut ?

maksud ale uto

Maksud Ale Uto 
Tujuan aku buat artikel pasal ale uto ni bukan untuk menggalakkan lagi penggunaan perkataan ini secara meluas tapi ingin membetulkan semula pemahaman segelintir masyarakat yang bodoh tapi berlagak pandai tentang perkara ini .
Maksud sebenar ale uto adalah
Ale : Kepala
Uto : Butoh/anu/konek/dan seangkatan dengannya

Kenapa aku tulis benda lucah ? sebabnya bila cakap terang-terang mcm ni baru sesetengah orang melayu kita faham . Rosak akal fikiran dan minda . Ale Uto ni bukanlah singkatan I Love You , tapi kepala buto . Dan ramai yang menyebut ni adalah perempuan belah utara dan pantai timur , maaf aku katakan dan bukan aku nak perlekehkan , tapi sebelum berbicara tanya orang yang tahu .

Otak cetek macam sungai
Siap ada buat baju lagi tu yang paling tak tahan , bangga ! lepas ni mungkin ada singkatan baru yang akan jadi trend "Tek sar" : tetek besar . Malu laa wei .. Ada otak fikirla sikit bukannya ikut telunjuk macam kerbau dan inginkan populariti hasil kebodohan sendiri .

Aku marah dengan segelintir masyarakat kita yang secara tak langsung meletakkan maruah mereka serendahnya . kau tak setuju dengan aku ? takpe , tapi fikirkanlah kesan dan akibat apabila bahasa-bahasa tak senonoh ni dibicarakan anak kecil pada kengkawan dan orang dewasa .

ale uto ayah , ale uto ibu .. mereka ingatkan i love you ayah/ibu .. sapa yang susah untuk betulkan balik pemikiran anak-anak kecil ni ? Tepuk dada tanya diri sendiri . Kongsi artikel ini agar semua orang terima kesedaran dan jangan ulangi kesilapan ini .

Aku sayangkan bangsa aku !

Video Promote Baju Ale Uto ( kepala Buto )


4 Responses to "Apa Maksud Ale Uto ?"

  1. astaghfirullahalazim. aku org sarawak pun tau benda yang slalu disebut tu tak elok. mungkin dorang memang taktau.

    ReplyDelete
  2. Tepuk dahi je ngan perangai perempuan macam tu.

    http://www.adarain.com

    ReplyDelete