3 Kuburukan Clash Of Clans

Seperti mana yang aku ada ceritakan sebelum ini , permainan Clash Of Clans ataupun COC ni telah banyak mempengaruhi masyarakat seluruh dunia termasuk negara kita .


kanak-kanak , dewasa serta warga emas turut serta dalam permainan ini kerana games ini mempunyai tarikan tersendiri . hehehe

kalau korang nak tau , first things aku buat apabila aku bangun dari tidur adalah celik mata , capai handphone open apps clash of clans cepat-cepat ,sebab nak tengok base aku kena serang dengan orang lain ke tak . huhuhu dasyat-dasyat . boleh dikatakan semua housemates aku ni main COC sampaikan buat clans sendiri .. hahahaa

Tapi percayalah , jika aku katakan bahawa games COC ni boleh mendatangkan keburukan kepada penggunanya . kenapa tak percaya ? ayuh tengok gambar dekat bawah ni . . hehehe memang rare kan 
dalam majlis angkat nikah sempat lagi war satu kali .. hehehe . takut time akad nikah tersasul sebut kang malu jadinya .. hehee

Kuburukan Clash Of Clans
town hall level bape dah ni

Nak tau apa keburukan games ni ? berikut aku nak senarai ringkas untuk disadvantages game ni .. mana tau korang ade nak kongsi ley letak dekat komen yer 

1. kepada yang dah berpasangan suami isteri , salah sorang pasangan tidak akan dilayan kerana sibuk upgrade or farming trophy

2. kepada yang bercouple , mereka akan clash sebab lebih luangkan masa dengan clash of clans last2 clash relay 

3. Dosa bertambah sebab mencarut apabila kalah dalam battle or war .

hahaha . so apa lagi yang korang rasa keburukan tentang clash of clans ni ? jom kongsikan dengan aku

10 Responses to "3 Kuburukan Clash Of Clans "

  1. Nasib aku tak main game ni kalau tidak tak tau jadi apa nanti. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaa .. kalau tak senasib macam aku bro .. addict mengalahkan ape

      Delete
  2. HAHA...aku install game ni kejap je...5 minit lepas tu aku uninstall balik...aku tak paham apa yang BEST nya COC ni...pelik bin ajaib...HAHA

    ReplyDelete
  3. Sy main coc th 7..rse nya xd msalah ble sy main game nie..smua nya bgantung pda diri sendri..

    ReplyDelete
  4. makan pun lupa... perut berbunyi kirakan guntur... wah hujan nak turun ni... ya allah apa lha dah jadi dengan aku...

    ReplyDelete
  5. Sllu kne kick dri clan la tu sbb x attack war . tp yg no.2 tu la bgus, hindar dri mksiat . cm alsn no.3 tu xleh trima la . dh mmg bnyk mncarut, mmg mncarut la mlut tu .

    ReplyDelete
  6. Sllu kne kick dri clan la tu sbb x attack war . tp yg no.2 tu la bgus, hindar dri mksiat . cm alsn no.3 tu xleh trima la . dh mmg bnyk mncarut, mmg mncarut la mlut tu .

    ReplyDelete
  7. Bukan game nya yang buruk, tapi perilaku pemainnya yang membuat coc tampak buruk, ingat itu!!
    "Semakin tinggi pohon, semakin kencang angin menerpa"

    ReplyDelete
  8. Aq maen game ni dh th8...ahaha

    ReplyDelete
  9. 99℅ ada builder di pojok base. sangat mengesalkan.fuck fuck and fuck

    ReplyDelete