Trafik Dari Google Mula mencanak- canak

Yeahhaaa , Alhamdulilah hari ini aku nak kongi sedikit apa yang telah aku kecapi , aku tau ianya sedikit tapi memadailah bagi aku yang masih newbie dalam hal-hal macam ni . Aku cuma nak kongsikan dengan korang yang mana dah ada 6-8 artikel dalam blog ini dah berada dalam 1st page google search .

huhu , dan disebabkan itu aku sudah mula menghasilkan income melaluinya apabila produk-produk hangat di pasaran sekarang mula dicari orang golongan-golongan yang memerlukannya . Sebab itu lah orang sekarang mula bercakap tentang blog yang mana orang yang buat blog ni dia bukan jenis yang bazir masa tapi jenis yang tengah buat duit senyap-senyap depan komputer ataupun laptop . Baca sini kalau nak ketahuii rahsia blog -> http://www.faizuddinfuad.com/2014/11/blogger-buat-duit-online.html

trafik blog

Okay , ini merupakan screen shot trafik dari blog aku yang diambil jam 12.00 hari tadi yang mana sebanyak 395 hits yang aku peroleh dan 162 daripadanya datang dari google.com dan google.com.my . Oklah kan , aku pun baru hari ini terdetik nak bukak stat ni , tengok-tengok tak sangka pulak trafik boleh tahan macam ni walaupun blog selalu tak update .

Macam mana nak dapatkan trafik dari google ?
  1. Buat artikel mengenai berita sensasi semasa
  2. Hasilkan artikel yang menitik beratkan SEO
  3. Tulis artikel yang bermanfaat buat pembaca
  4. Pemilihan kata kunci (keywords) yang tepat dan betul 
Jadi jika korang seorang blogger dan hanya jadikan blog sebagai diari , aku cadangkan agar korang bertukar menjadi seorang blogger yang hasilkan income dengan blog , kalau nak tahu rahsianya , korang scroll jer sampai bawah , then dekat footer blog ni pilih kategori Buat Duit Online , banyak ilmu yang korang boleh korek dan aplikasikan untuk blog masing-masing .


10 Responses to "Trafik Dari Google Mula mencanak- canak"

  1. betul tu buat artikel yg bermanfaat buat pmbaca..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup .. bikin entri yangorang nak tahu pasal maklumat tertentu

      Delete
  2. nanti saya cuba baca satu-satu. terima kasih di atas perkongsian

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama-sama, terima kasih kerana datang jengah ke blog saya :)

      Delete
  3. Replies
    1. takde laa power sangat kak , banyak lagi perlu belajar untuk betul-betul berjaya macam blogger lain

      Delete
  4. singgah sini bro :)

    http://www.blogparihh.com/

    ReplyDelete
  5. Wahh makin mantap trafik tu.. Betul tu, buat artikel yang bermanfaat memang penting :-)

    ReplyDelete