Blogger Buat Duit Online

Blogger buat duit online merupakan satu perkara yang sedang hangat diperkatakan di negara ini dan telah ramai golongan yang telah berjaya menjadi otai-otai dalam bidang ini . Ada full time blogger dan Part time blogger yang menjadikan platform blog ini sebagai lubuk menjana pendapatan tanpa limit .

Dan ada juga yang sanggup berhenti kerja semata-mata untuk menjadi full time blogger kerana mereka yakin dengan keputusan yang mereka lakukan . 
Artikel Blogger Buat Duit Online ini merupakan tugasan terakhir yang telah ditetapkan oleh http://denaihati.com/ bagi melayakkan diri dalam tugasan ini . apa yang bakal aku kongsikan ini adalah sedikit pengalaman aku dan pemerhatian aku terhadap blogger-blogger lain yang telah berjaya menghasilkan belasan ribu ringgit hanya dengan blog . 

Diharap perkongsian ini mendatangkan pelbagai manfaat untuk semua . Insyallah .

Mereka Idola Aku 
Siapa idola aku dalam bidang buat duit online dengan blog ? nampak tak 5 gambar jejaka-jejaka hensem dan berkarisma dekat gambar kat atas tu . Abang ensem , abang HH , Encik Titan , Eyriqazz dan tak lain tak bukan pemilik denaihati.com sendiri . Nama mereka sentiasa meniti di bibir-bibir blogger lain kerana kehebatan mereka menghasilkan duit dengan cara tersendiri .

Mereka semua merupakan full time blogger dan part time blogger yang mana telah berjaya menghasilkan ribuan ringgit hanya dengan blog-blog yang dimiliki oleh mereka . Rahsianya ? Kongsikan kepakaran anda dengan orang lain . 

Blog Platform Buat Duit
Pernahkah anda terfikir , tanpa mengeluarkan modal anda mampu menghasilkan duit dengan usaha anda sendiri . tak perlu cari orang , join program itu dan ini . Apa yang perlu anda lakukan adalah Menulis Blog dan nikmati kesenangan selepas itu .

Buat duit online atau lebih selesa kita sebut bisnes online ini adalah satu program/perniagaan yang mana dilakukan secara atas talian dan tidak memerlukan sesebuah tempat untuk dijadikan kedai . Terdapat pelbagai cara untuk berbisnes online antaranya :

  1. Jual produk (software , kesihatan , dan sebagainya )
  2. Affiliate ( ashadee , klikjer , klik solution dan sebagainya )
  3. Advertorial
  4. Pengiklanan ( adsense , komli , nuffnang , mobicow dan sebagainya )
  5. Buat ruangan iklan di blog dengan menetapkan harga tertentu mengikut kadar trafik yang diperoleh
Berikut merupakan screenshot yang mana menunjukkan komisen yang diperoleh oleh blogger dalam menjana pendapatan dengan blog . siapa kata jadi blogger buang masa ?

Muat Turun -> http://www.buatduitblog.com/ tips maut dan panduan hebat



Sebagai mengukuhkan lagi penulisan ini , saya cadangkan untuk korang baca beberapa artikel mengenai bagaimana blog mampu hasilkan duit online 
  1. http://www.faizuddinfuad.com/2014/09/buat-duit-dengan-blog-version-30.html
  2. http://www.faizuddinfuad.com/2014/08/peroleh-pendapatan-rm7000-dengan.html

 Selain daripada itu , ramai blogger memilih untuk buat duit secara online adalah kerana :

  1. tidak perlukan jadual berkala
  2. tak ada bos , tak ada kuli 
  3. tak perlu bayar sewa dan sebagainya
  4. Keuntungan hak milik sendiri 100%
Apa yang penting niat dan usaha kena seiring dengan apa yang dicitakan . Usaha , doa dan tawakal insyallah setiap yang telah kita usahakan sudah pastinya akan mendatangkan hasil . tak awal , lambat begitulah sebaliknya . Insyallah

Dah Cuba Tapi Tak Berjaya ?
haaa. acapkali kita dengar keluhan demi keluhan dari satu or dua blogger yang baru berjinak dalam dunia buat duit online mengatakan mereka dah beli semua ebook , tools dan sebagainya tapi masih lagi tak dapat hasilkan duit . Apa yang aku nak bagitau kat sini , jangan cepat berputus asa , sebabnya takde kejayaan hari ini usaha esok dah dapat habuan . Ianya sedikit sebanyak mengambil masa untuk serta usaha lebih sikit berbanding orang lain .

Mengikut pengalaman aku sendiri , jangan jauh diri dengan Allah . yup .. bagi orang islam , rezeki semua tu datang dariNya dan Dia jugalah yang akan mengurniakan kepada kita . Dalam perbuatan kita , adalah ibadah ... kalau boleh ingin murah rezeki , kena selalu bersedekah , sebab dalam harta kita ada milik orang lain , jangan kedekut ilmu dan sebagainya kerana ia sedikit sebanyak mempengaruhi apa yang kita kerjakan dan kita perolehi .

huhuu...

Rasanya itu sahaja penerangan ringkas dari aku untuk artikel ini  dan aku ingin mengucapkan jutaan Terima kasih tak terhingga diucapkan kepada semua penaja contest iPhone 5S  sehingga dapat menyediakan hadiah 5 buah iPhone 5s dan wang tunai yang banyak . Berikut merupakan  25 senarai penaja untuk contest ini adalah seperti berikut:






3 Responses to "Blogger Buat Duit Online"

  1. nak buat duit ni kena banyak mencuba. bru tahu hasilnya. good luck!

    http://nikkhazami.blogspot.com/2014/11/blogger-buat-duit-online.html

    ReplyDelete
  2. jom join segmen

    http://www.syukurnyasihat.com/2014/11/segmen-blog-review-by-syukurnya-sihat.html

    ReplyDelete
  3. Terimakasih infonya, thanks for sharing..
    Kunjungi juga http://bit.ly/2X0X5bZ

    ReplyDelete