Solat Terawih Dan Bulan Ramadan

Alhamdulilah , bersyukur ke hadrat Ilahi kerana diberikan ruang dan peluang untuk aku bertemu dengan ramadan pada kali ini . Semoga dipanjangkan usia kita semua untuk menghabiskan ramadhan kali ini .

Sesungguhnya aku amat menantikan kedatangan bulan yang penuh barakah ini kerana ingin memperbaiki segala amalan yang aku dah lakukan selama ini . Alhamdulilah


Solat Terawih Pertama
Malam ini , malam pertama terawih untuk Ramadan kali ini , Penuh ! itu yang aku dapat bagi tahu dekat korang mengenai keadaan jemaah dekat masjid aku dekat Johor ni . Sampai ada jemaah yang sembahyang dekat jalan .

Untuk 8 rakaat pertama , aku boleh katakan 98% berada dalam masjid . lepas je 8 rakaat pertama , ramai jemaah mula keluar . fuh ! sejuk sikit sebab baru dapat rasa angin dari kipas . So far , best dapat solat terawih dekat kampung sendiri selepas 2 tahun aku puasa dekat perantauan , sebab sambung study kat UPSI .


0 Response to "Solat Terawih Dan Bulan Ramadan"

Post a Comment