Apa Itu SEO On Page Dan Off Page

Penting sangat ke SEO ni? Bagi aku SEO ni umpama nadi yang mana performance nya yang baik dan hebat mampu menjadikan sesebuah bloh itu kelihatan hebat dari pelbagai aspek . Google robot , pengunjung serta lain-lain lagi dapat dipengaruhi oleh kuasa SEO ini

Apa Itu SEO ?
SEO atau kepanjangan dari (Search Engine Optimization) adalah suatu cara atau teknik untuk membuat site atau blog kita berada pada halaman/posisi pertama di search engine seperti Google, Bing, dan Yahoo.

Jadi kali ini aku sedikit sebanyak nak berkongsi dengan apa yang aku faham mengenai SEO ni , diharap kalau ada cacat  cela , diperbetulkan ok. Apa yang aku nak kongsikan adalah mengenai SEO on page dan SEO off page . 

Maksud SEO On Page

Maksud SEO On Page

SEO on page lebih tertumpu pada penulisan yang dihasilkan oleh kita dalam menulis artikel yang ingin di terbitkan . Pemilihan Tajuk Artikel merupakan bahagian yang paling penting dalam penghasilan On page ini kerana dengan penggunaan keyword yang betul , mudah untuk anda menerima organik views dari search engine .

Keyword yang digunakan di dalam tajuk artikel perlulah juga diletakkan di dalam content yang anda bina bagi mengukuhkan lagi penggunaan keyword yang dipilih tetapi harus diingat jangan letak terlalu banyak keyword yang berulang kerana anda boleh dikenakan penalty oleh google dan dianggap sebagai spam .

Selain itu , pemilihan template yang mesra SEO juga turut mempengaruhi tahap SEO di blog anda . Anda boleh download secara percuma di laman google untuk memiliki template yang mesra SEO .

Maksud SEO off page

Maksud SEO On Page

Seo Off page pula lebih cenderung pada kerajinan kita dalam meninggalkan jejak ke site yang lebih berkualiti . Untuk meningkatkan tahap off page anda , anda perlulah mempunyai 4 perkara ini iaitu :
#1- Meninggalkan Komen di blog-blog lain
#2- Link dari blog rakan anda
#3- Backlink dari pelbagai site seperti dari ping agregator 
#4- Backlink dari blog yang mempunyai pagerank yang tinggi .

Kesimpulannya , untuk memiliki sesebuah blog dan menguasai SEO merupakan suatu perkara yang memerlukan masa dan lebih kepada try and error . Yang penting anda cuba dari tak buat pape untuk pastikan blog anda berada di tahap yang terbaik .

Bagi yang ingin lebih mendalami ilmu SEO , saya sarankan agar anda memiliki kitab SEO merah jambu hasil keluaran abang titan kita yang Otai dalam bab SEO ini : Dapatkan Kitab SEO merah Jambu

0 Response to "Apa Itu SEO On Page Dan Off Page"

Post a Comment