Earning pertama melalui Adsense

Adsense merupakan sumber pendapatan yang paling lumayan bagi seorang blogger yang ingin menjana pendapatan dengan matawang USD . Memang terbaik tetapi adakala proses untuk mendapat kelulusan dari pihak mereka ketat .

Sebelum ini aku pernah bermain adsense dengan menggunakan hosted account pada tahun 2012. Pada tahun tersebut hosted account, ads adsense boleh diletakkan ke dalam blog seterusnya menghasilkan pendapatan yang agak lumayan . Tapi something bad happen to my acc and email . Senang kata lepas jer peristiwa tu , aku berhenti main adsense.

Dan sekarang aku register balik akaun adsense . Tapi hosted akaun kali ini hanya tertumpu pada iklan-iklan yang berada di youtube sahaja . Iklan tidak akan keluar selain di youtube dan ini agak merugikan bagi aku . Walau apapun , dengan adanya 3-4 video aku dekat youtube, maka telah terhasilnya earning yang pertama dan pada aku ianya satu permulaan yang menarik tapi memerlukan tempoh masa yang agak lama unuk memperoleh pendapatan yang besar .


Dan sekarang aku nak tukar status hosted akaun tu kepada fully akaun . Harap pada sesiapa yang terbaca entri aku kali ni , dapatlah membantu aku yang tengah menagih nak dapatkan fully akaun bagi adsense ni .

0 Response to "Earning pertama melalui Adsense"

Post a Comment